Tuesday, 10 July 2012

My College Life Has Begun

. I AM OFFICIALLY A STUDENT AGAIN .


Hmm.. after a very . . VERY long post-SPM break , I really didn't feel like lifting my butt off to college and to study again . I stayed in UM for only one night as I was offered for another sort-of-like scholarship . It's a loan actually , a convertable one offered by MARA .

So , HERE I AM , AN INTERNATIONAL BACCALAUREATE STUDENT OF MARA COLLEGE BANTING .

After much browsing and inquiring about this college , I bared in my mind of what I was getting myself into . On my way to the college for the first time , the car kept on going far away from home . And it's not really near to Pekan Banting but kat hulu mana tah . Even my mom's GPS had hard time finding this place . When we got nearer , all we could see was hutan kelapa sawit kiri kanan . Even the signboard that showed KOLEJ MARA BANTING was so small and we could hardly see it . Aish tak boleh kecik lagi ke ? -_-

Once we've got there , my first impression was :
"BOARDING SCHOOL"
*sigh*
It was a good thing that I had expected it to be that way . Otherwise I'd be shocked if i had expected it to be  so like Hogwarts .
Like one my friends here , first she heard about MARA College Banting , she was like gahhhhh it would be so cool . 'Cause it's MARA's and it's for IB students kann . . So as she got here , she was like "ohmyy I can't believe this . ."


As we arrived , I collected myself  to the registration process . After much hustle and bustle of the whole registration thingy , the students were allowed to go to the hostel and unpack our things . 

Asrama Puteri



My room . It's not much but . . umm . yeahh . . not much .
( Luckily Mama bought me a very nice bed sheet and comforter . At least there's some elements of home there )

Some other facilities : Laundry service , pavillion ( a field actually , name je nak gempak sikit ) , basketball court , badminton court , tennis court , Pusat rekreasi , gym , dance studio , music room , concourse , Koperasi , KFC (nu'uh , bukan Kentucky Fried Chicken weh , it's KOPERASI FOOD COURT . gahh)
ect . ect . .

I'm currently adapting myself here with all these simplicites , and this new environment around me . They say IB is freakin' tough , jiwa akan digoncang-goncang , don't play play , menempah maut , the longest 2 years of my life ,  yada yada . PERGHH memang nak bagi orang cuak ke hape nih . SO , hopefully I can survive doing IB , and get it finished without losing the complete sane of my mind . 



Monday, 18 June 2012

Happiness



Some might have said, "I've reached the happiness". Reached? What do you mean by "reaching the absolute happiness"? It's almost like happiness is once a lifetime chance and whenever you've got it, you'll never lose it again and whenever you lose it, you'll never get it back.  Like, you'll never undergo sadness and sorrow anymore after you gain joy and happiness.

Have you ever heard of this before :
"Life has its ups and downs"

At one point in our lives, we may feel like we have achieved something we truly crave for as in falling in love, building a new happy family, passing the test, or getting a job that you wished for. The happiness you get is just for the time being. I've always wanted to believe that happiness is permanent, but nu-oh, it's not. It's temporary. Soon, new problems will come and they'll try to snatch the happiness away. At another point, maybe, a so-far-so-good relationship will have a misunderstanding, a family will have a financial issues,  a student will get all stressed out in his studies or someone might not have chemistry with his boss.

Now, here's the job for us to settle it. Solve it thoroughly and maturely. Think straight without allowing your anger or other emotions affect the decision that you are about to make. And voila, you will re-achieve your happiness. 

After all that have been said, we didn't realise that so called "happiness" is just simply a mood. It will come and go depends on the situation . Unless you are a robot or Barney, you could easily set yourself to a happy mode all you want. Avoid having thoughts that happiness is forever because if you are, you won't be aware of any problems ahead of you . 

Hey, chill . I'm not telling you to not care about the happiness that you have earned. I, too, have gained some happiness or should I better say, I'm feeling happy (like i just said, it's a mood) . And I do want to enjoy it while it lasts . I do want it to be forever. But just bare in mind that when there's up, there's always down. Fortunately, those "downs" are also not permanent. It's all up to you, up to me, up to us to sustain the happiness and gain back the "ups". Get it?

We all wish for "happily ever afters" but all we can do is pray. InsyaAllah. :)

Wednesday, 23 May 2012

You Guys Rock My Socks Off ! PART II

Heyyyoooooo !

Part II bebeh, PART II !!!
Alhamdulillah akhirnye aku RAJIN untuk buat sambungan cerita dulu tu .
BUT ,
This time aku tak cerita pasal korang one by one tau . Aku akan cerita secara overall , about all the things we’ve been through together (acehh . .) , and harap2 takde yang aku tak include la eh .
Andai kate muka anda seto’et je yg ade nanti , mintak ampun mintak maaf eh . =)

HOLLRIGHT ! MARI MULAKANNYAAAA ~
Let me start off dengan satu event yg THE BEST pernah diadakan di sekolah . Patutnye tak boleh ohh buat event camni . Sebab SEMUA STILL BAWAH UMUR !! =P


RAJA SEHARI
Had a GREAT time shopping barang kawin . Hukhuk PRACTICEEE ~
Acara BERINAI yg surprisingly Cikgu Yusoff benarkan .
Menepung Tawar . Makan Beradab . Berpantun . Bersilat . Hantaran . Berarak .
All thanks to Puan Aliza !!! Simply the best cikgu yang pernah ajar SIVIK .




Everything went perfectly well. Err.. tengok lah siape wedding planner dia en. *cough cough*
HAHA
Raja Sehari pun nampak berseri2 mase hari tu. (Thanks to makeup . Haha . otherwise memang nmpk sangat muka tak rela)
MUSTAQIEM & HENRIETTA .
Mangsa CABUTAN UNDI . PERFECT COUPLE , though . . Heheh .



PERANGGGGGGGG !
Ni mase REUNION 3RK . Well . . reunion lah sangattt . . sikit je yang sudi datang . Hmm . .
Hehe and kitorang telah mencetuskan PERANG DUNIA KETIGA . Not to worry . . sebab takde yag terbunuh dan tercedera dalam perang ni . Sesungguhnya , kitorang tak gune senjata yg membahayakan atau aksi yg ganas. Err . . cume Syikin je ar mengganas sikit time ni. xP




n . e . x . t  >>>


Hari Keusahawanan . Kite buat GAME Booth ! Oh but sebelom tu kite lari 1 . 5 km untuk Larian Satu Malaysia tuhh . That day , ade beberapa kejayaan yg amat membanggakan -
  • Dharshana & Yvonne join merentas desa
  • Booth 5 Science 1 menang GERAI TERCERIA .
  • Teamwork memang jelas kelihatan .
Kejayaan sebegini perlu diberikan tepukan .


KEM KOKO
Adventure ni memang wrapped up kitorang punye Senior Year lahh . REAL FUN going on . Rugi siape yang tak pegi . Like , seriously dohh . One of my KENANGAN TERINDAH . :')
#lagu Forever In My Life-Jojo berkumandang.#
(tak phm ? sape yg pegi je tau . hee

Ade beberapa lagi events . .

Okayy . . Ni BIRTHDAY KURANG BAJET namenye. 1 cake , 4 orang sekaligus.
thumbs up !


This one memang tak dapat dilupekan . Dah pakai baju raya  lawa2 , hensem2 , tupptupp KENA JAWAB EXAM . whattheheck?! Paper CHEMISTRY PAPER 2 tu wehh .



Jamuan Kelas 5Science1 kat PCP . Barbeque . Explorace Buang Tebiat . Game Dukung-dukung .
B E S T



Jamuan Pengawas .
Dharshana : Pengawas Paling Garang
Faheezmal : Pengawas Paling Hot
Salihin : Pengawas Paling Cool

ALIANA MISHA NAZLI : PENGAWAS PALING COMEL
# ni berdasarkan undian sebulat suara . JustSaying . =P



Post-SPM Result . Lepas stress . Hahah plus ni time kitorang habiskan duit kelas dengan MELANTAK di Papa John's Pizza . =D



Hadoiii . . . Penat taip . Iklan jap .




BACK

This year , we're all 18 . We've grown up , and we're getting more mature now.

Tettttttt ! False Statement.
Obviously, perangai kitorang still macam budak2 . Nah, bukti >>>






Dah cakap en . . .



Most of us dah kenal untuk jangka masa yg agak lame . Since sekolah rendah . So kitorang dah mengalami beberapa pengalaman . From bersuke-ria together smpailah perang dingin pun ade . Huhu.
After a long time knowing each other ,
we're like a FAMILY. :')

We LOVE each other . . .



We CARE for one another . . .  


We BULLY each other . . .



(huush . . bile pilih2 gambar, baru aku prasan dua2 gambar ni wan yg jadi pembuli)



Alright, sekarang nak ckp pasal seorang cikgu (nama dirahsiakan) . Dia agak moody memanjang . But at one time, a miracle happened .


Oh , and kitorang still keep in touch with some of our old friends . Aaa . . bukan lah kawan lame sangat but they are the ones yg tak meniti zaman Form 4 and Form 5 dengan kitorang la .





Aaaaa . . . nk cite pasal ape lagi ek? Just tgk la gamba2 ni . Tak tahu ape nak describe . .



Jom tengok camne diorang JOGET-JOGET pulak .



Hmmmm . . .

No matter how much kitorang nak stay being schoolkids , however , kitorang dah graduate ! :')

AND
We're about to go our separate ways dah lepas ni . .
MATRIK , IPTA , OVERSEAS , and maybe ade yg IPTS.
To those yg masok FORM6 (which hasana prefers it to be called as "pra-U") ,
don't ever give up guys . Maybe there's a better rezeki for you one day. :)

GOOD LUCK !
GOOD LUCK !
GOOD LUCK !

and and and
I want you to know that
I LOVE YOU GUYS !

AND AND AND AND
I also want you to know that 
I know that

YOU GUYS LOVE ME TOO !

Awwh.. sho shweet korang . =P
HEHEH . Dah dah takyah nak nafikan . Dah ade bukti xD


THANK YOU ALL
Kalau aku ade apa2 silap dan salah harap dimaafkan . Jangan tunggu hari raya baru nak maafkan. Hahah. Ade mase jom hangout. Terutamanya yang study selangor nih . (Budak P.Alam terutamanya . amalina , aku nak tgk hasil drpd tangga batu cave tu kalau kau cuti nanti xP)


Assalamualaikum .

Tak jawab , dosa . Jawab , sayaaaanggggg.

GEDIK. wekk wekk . Gedushhh .
BYE .



( okayyy . . aaron aziz macho . . )


OK SERIOUSLY.
BYE.










Friday, 6 April 2012

You Guys Rock My Socks Off! PART I

F . R . I . E . N . D . S
atau rakan2 , atau kengkawan , amigos , teman2 , buddies . . U get it right ? =[
Well , memandangkan it has been about 4 months aku menamatkan zaman sekolah ,
(huh ok I should come clean . .) I MISS MY FRIENDS SO MUCH ! 
Rindu ni semakin menggamit kalbu (acecehh~ penangan novel) time Hasanathull , Hazirah and I were browsing through all the pics about our memories . And then it hit me . Tetiba aku rase macam sayang sgt kat korang and nak cerita pasal kenangan indah kite bersama dahulu kala . Hee . . .
Okaayyy , this is going to be a LONGG post .
But hopefully worth it lah korang bace . 

COPPPP ! WARNING :
Post ini dibuat hanya untuk gurauan semata-mata . Sama sekali tidak berniat untuk menyakitkan hati, mengguris perasaan, atau memalukan mana-mana pihak . Kalau cerita pasal korang lebih drpd org lain, JANGAN PERASAN HOT , and kalau cerita pasal korang terkurang, JANGAN MERAJUK.

NOW LET'S START ! *drumroll please..*

First up! DHARSHANA. Budak genius tahap gaban . But satu yang orang tak tahan dengan dia ni is :
She keeps saying "I'M AWESOME". Mcm ni laa.
Menyampahhh eden ! Guess what D, kitorang TAK PERNAH agree with that statement. I repeat,
 TAK PERNAH !
=P
Oh Oh, and Dharshana ni ade her own SIGNATURE POSE.
 
 (wohooo..I'm a new kind of superhero ! ! )

AMALINA. She said we're CLOSE FRIENDS, but TIGHT ENEMIES. Well suke hati kau laa amalina . I know, deep in your heart, YOU CARE SOOO MUCH ABOUT ME . *hohoh.
And dia ni ade satu talent iaitu - Champion Dalam Pose Lompat.

Alright alright. Who's next ? FARHAN lah pulak. This guy.. heck yeahh he's a GUY ! =D Dia lah satu2nya lelaki yang easily fhm 'girls' talk'. But he's a good friend though =)

And Farhan ni ade scandal dengan HASANA

Well actually, kitorang yg dgn banggenya create scandal tu . Mane laah tauu . . suatu hari nanti termakbul ke enn. Hikhik. Oh about Hasana ni . Let me pecahkan rahsia dia yang semua orang dah tau.
muahahaha~ *evil laugh* 
- She prefers SHOWERLESS or dia lebih dikenali sbg LEMBU. xD

~SYAHIRA~
Zis lady over here has got some issues with any cameras that are pointing right on her. Dalam erti kata lain , DIA TAK SUKE BERGAMBAR . (bajet hot bajet hot . . bhaha) But kadang2 dpt jugak la amek.
She's my ULTIMATE PARTNER when it comes to MenKarut . Not MenCarut derr . .'cause that's just not how we roll . . Kitorang buat sketsa spontan sesama sendiri yg teramatlah mengarut and go on and on about it sampailah habis mase. Time BIO terutamanye. :D

Jom teruskan dengan budak ni pulak. FAHEEZMAL.

Dia ni pandai gile kottt . Same standard ar dengan 'Budak Konon2 Awesome' tadi tu . :P
Apart from that , Faheezmal ni sort of my guy bestfriend laa 
Oh and he is my MENGARUT PARTNER Number 2. Kalau gabungkan aku, Syahira n dia ni memang makin menjadi-jadi la wehh . .

EXTRA:

This little girl is soooo cute. So there was sort of a RIVALRY between Farhan and Faheezmal


Sorry . You guys are gonna have to go through THIS first >>>
 
(dua2 aku taknak, hohoh xP)

HAZIRAH

Yeahh . . Walaupun dia ni bukan budak 5 science 1, but still, ade benda yg  sangat2 interesting pasal dia nih. VERB yg paling dia suke and she's very good at it ialah-
M . A . K . A . N
Ok, makan time.
Makan lagi wehh . . . 


      
Lagi . . lagi . . LAGI !
Next . Eh eh dia ni . Dia ni hah ! Mase tengok balik gambar2, paling ligat aku gelak time tgk gambar yang ade dia ni lah .
SYIKIN
Perghh ~ Dia kalau pose , ade je yang dia nak lebih sikit daripada orang lain . LEBIH APE ??? 
Nak kate lebih CUTE tu . . err . . . . *krik krik krik krik*
Korang nilai lah sendiri .




And ni, FUHH. MY PERSONAL FAVOURITE. >>>


AMMAR . SHAMMIR . IRFAN

 These guys duduk sebaris dalam kelas dulu . Ammar ni KETUA PELAJAR 2011 . *applause*
Dia ni kira USTAZ la dalam kalangan kitorang . Kalau tak Salihin yang bace doa , dia ni lah . =) Aaaa . . but Ammar ni ade tabiat yang kurang senonoh sikit . haha . . Untuk nak 'selesa'kan diri dia mase belajar dlm kelas, dia akan bukak kasut, bukak stokin (stokin pempuan cikgu ckp) . Nasib bau takde wehh. ! Ni kalau bgtau kat perhimpunan mau semua tak jadi nk panggil dia 'ABANG' Ammar nih. xD
Ohh, and dia ni nampak TOUGH kat luar , tapi , DALAM HATI ADE TAMAN derr .


Shammir ni pulak byk kali kena tegur dgn cikgu pasal FASHION dia . Dia ni agak pelik . Mase sekolah rendah , seluar dia astaga . . LONDEH gile . Sampai Cikgu Zaidi ugut nak tarik ohh . But time sekolah menengah ni semua jadi KETAT . Ni diaaaa . . .
 And rambut dia menjadi target cikgu .
Sekali bile dia dah pegi umrah and rambut dia dah mcm ni . . . .
 . . . sejuk mata cikgu memandang. =P

Irfan ni memiliki suara yg sangat lunak . Dia ni penyanyi nasyid sekolah . Yeahh , penyanyi nasyid  But kalau lepak kat rumah org . . . Hah amek kau. Memang buat mcm rumah sendiri ahh.

OKAY OKAY! Sekarang pasal BUDAK SABAH pulak. Lebih dikenali sbg WAN. Mase mula2 dia masok kelas, we had some trouble of pronouncing his full name. >>>
WAN ZHARIZAM WAZMAN.

Dia ni ummm . . Dia ni bengong . FULLSTOP.



Yang kiri skali tu aku dah cite kat atas , so no wayy ar nak cite pasal dia lagi. =P
Yang 'Y' tu YVONNE namenye . Satu2nya chinese girl kat kelas . Eh and in fact kat smua Form5 kot. Dia tergolong dalam 3 Einteins kelas la , joining Faheezmal and Dharshana . Yvonne ni tergolong jugak dlm Kelab K-Pop kelas dengan Amalina , Shafaw , Dharshana , Hasana , Farhan (O_o) and ade a few lagi kot .
But Yvonne ni kalau cite pasal cite korea , memang the whole episode dia ceritakan balik dgn detail skali. Dah mcm dia yg direct cite tu haa . . 


Kanan sekali . ATHIRAH
Dia ni BONZER kelas. Dia pun dah agak punye mesti kalau aku nak cite pasal dia, mesti cite part tu. HEHE. Kan kann, Athirah? Elelelehh senyum kambing. xD
Kalau tak bayar duit kelas, pergghh memang silap besar ar weyyhhh . 



DONE ! ! !

Bile ingat2 balik, korang semua ni ade macam2 TALENT en. Hahah. Talent lahh SANGATTT.
 Sorry laaaaaa kalau aku tak dapat nak cite pasal smua orang . Setakat ni aku dapat tulis mane yang terlintas dlm fikiran je . Kering idea dah nih . Kalau nak kene tulis satu-satu pasal korang, memang terabai semua urusan duniawi aku. heee ~

JANGAN RISAU JANGAN RISAU . . .

Korang nampak en kat TITLE tu ade tulis "Part I" ?
en? en???
Haaa.. kalau korang nak cite pasal korang ade dalam part lagi satu tuh ,
DOA BANYAK-BANYAK
=P
First thing's first ,
DOAKAN AKU RAJIN BUAT yg Part II tuh .
HEHEH.




Peace out .




Assalamualaikum .

xoxo

(fulamak menggedik nk xoxo gak . . hohoh)